"Piękni, bogaci, perfidni" Mazurek i Rayzacher [Lily]

kwietnia 03, 2019





Tytuł: „Piękni, bogaci, perfidni”
Autor: Marta Ewa Mazurek, Giorgio Rayzacher
Wydawnictwo: Novae Res
Data Wydania: 2018
Ilość stron: 376
Opis Wydawcy: Dwóch Włochów, Francuz i ona - piękna, ciekawa świata Polka. Czy będzie pasowała do ekskluzywnego, bezlitosnego świata bogatych ludzi?
Karina prowadzi życie, którego niejedna młoda kobieta mogłaby jej pozazdrościć. Wystawne bankiety, spotkania z fascynującymi ludźmi, piękne lokale i wielkie imprezy... W zawodzie dziennikarki sprawdza się doskonale: wykształcona, inteligentna i błyskotliwa, a do tego ma to „coś”, co nieustannie przyciąga do niej mężczyzn. Problem w tym, że ona sama zupełnie nie jest zainteresowana bliższą znajomością z żadnym z nich. Dopiero kiedy na jej drodze stanie trzech nieziemsko przystojnych obcokrajowców, Karina będzie musiała dokonać trudnego wyboru. Tajemniczy, skryty Valerio, intrygujący Luc czy może nieprzewidywalny Dorivil? Który z nich zawróci jej w głowie?
Ta pełna seksu, gwałtownych namiętności i niezaspokojonych pragnień opowieść zabierze was do świata, który, choć olśniewa przepychem, ma też swoją drugą, nie tak piękną stronę. Kłamstwa, intrygi, chęć zemsty... Czy młoda dziewczyna będzie umiała odróżnić to, co naprawdę ważne, od chwilowych fascynacji? Jak zakończy się jej szalona przygoda z zagranicznymi kochankami?


~*~*~*~


 Gdy przeczytałam opis książki „Piękni, bogaci, perfidni” pomyślałam – oho! To może być dobre. Czy tak było? Cóż, moim zdaniem, niestety nie. Książka mnie zawiodła i przyznam, że ją wymęczyłam. Dawno tak długo nie czytałam powieści. Nie potrafiłam poczuć więzi z bohaterami, a co za tym idzie, trudno mi było komukolwiek kibicować w tej powieści. Książka mnie niestety nie porwała.

Historia przedstawia losy trójki bohaterów uwikłanych w różnego rodzaju relacje, oraz polki – Kariny, która fascynuje Valeria i Dorivila – Włochów oraz Luca – Francuza. Karina, jako dziennikarka ma przeprowadzić wywiad właśnie z Valeriem, jednak na spotkaniu z nim poznaje również jego towarzyszy. Kiedy dostaje propozycję kolejnego spotkania, chętnie przyjmuje zaproszenie. Od tej chwili zaczyna się jej podróż pełna seksu, dziwnych wydarzeń, intryg i bogactwa, które demoralizuje bohaterów. Kobieta, zauroczona trzema mężczyznami, musi dokonać wyboru pomiędzy nimi. Który z nich okaże się tym właściwym, bliższym jej sercu?

Przyszedł jednak czas, aby żyć prawdziwie, nie żałować, że jest za późno i coś umknęło, bezpowrotnie zniknęło.”

Powieść została napisana w narracji trzecioosobowej, dzięki czemu możemy poznać wielu bohaterów i ich przemyślenia. Niestety, żadna z postaci nie trafiła do mnie i nie zyskała mojej sympatii. Nie byłam w stanie nawet co poniektórym współczuć, choć na to by zasługiwali. Tytułowa perfidia przejawia się w postępowaniu zarówno męskich, jak i żeńskich bohaterów, którzy biorą co chcą, nie patrząc na innych, mając za nic zasady moralne, w tym życie innych. Niektórzy wydawali się wręcz pozbawieni czegoś tak trywialnego, zdawałoby się, jak uczucia.

Zawsze staram się odnaleźć jakieś pozytywy danej książki. Jeżeli chodzi o „Pięknych, bogatych, perfidnych” będzie to niewątpliwe miejsce akcji. To była przyjemniejsza część lektury, gdyż autorzy zabierają nas zarówno do Włoch, jak i do Francji. Podobało mi się też nakreślenie odmienności kulturowych i osobowościowych danej nacji. Sama historia jednak mnie już nie przekonuje, zaś rysunki zamieszczone w poszczególnych rozdziałach, naprawdę spokojnie mogli sobie twórcy darować, gdyż nie przysparzają powieści piękna, czy szeroko pojętych walorów estetycznych.

Wartościowe słowa należy hołubić, a nie szastać nimi na lewo i prawo. Zbyt często używane tracą wartość, powszednieją.”

Naprawdę nie wiem, komu mogłabym polecić tę książkę. Myślę, że będzie najlepiej, jeśli każdy przekona się sam, czy jest to dla niego odpowiednia lektura. Mi nie sprawiła niestety przyjemności, ale może ktoś inny znajdzie w niej coś wartościowego. ;)

Moja ocena: 3/6

Lily

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Novae Res.





You Might Also Like

0 komentarze

Dołącz do nas na Facebooku!

Instagram

Subscribe