"Gorące lato. Grzeszne opowieści" - zbiór autorów - antologia [Rain]

lipca 31, 2020




Tytuł : „Gorące lato. Grzeszne opowieści”
Autor:  Paulina Świst, Anna Wolf, Anna Langer, Agnieszka Lingas-Łoniewska, Alicja
Sinicka, Agata Suchocka, Agnieszka Siepielska, Marta W. Staniszewska, Anna Szafrańska, J.B. Grajda
Wydawnictwo : AKURAT
Data premiery : 01.07.2020
Stron: 445


Opis wydawcy:
Gorące lato, plaża, szum fal, chłodne bryzgi morskiej wody, opalone ciała, nastrój wakacyjnego odprężenia… Najpierw ukradkowe, potem coraz śmielsze spojrzenia, uśmiechy… Przyspieszone oddechy, muśnięcie, dotyk dłoni, pocałunek… Wakacyjny romans, wakacyjna przygoda, wakacyjna namiętność. Namiętne historie, które mogły wydarzyć się naprawdę, które znowu mogą się wydarzyć – kto wie, może już się wydarzyły?

***

Sięgając po tę książkę, oczekiwałam gorących, romansowych klimatów. Zwłaszcza, że wszystkie opowiadania wyszły spod piór popularnych  autorek literatury kobiecej. I z przyjemnością mogę napisać, że dostałam dokładnie to, na co liczyłam.
Wśród dziesięciu tekstów, które składają się na tę książkę, każda z czytelniczek - bo nie oszukujmy się, najchętniej sięgają i będą sięgać po nią właśnie panie – znajdzie coś dla siebie.

Poczujemy w nich zapach wakacji, powiew letniej swobody, urocze zapomnienie, piękne plenery i nie tylko. Jedynym określeniem, które ciśnie mi się na usta, to szał zmysłów i ciał. Coś w sam raz na bardzo udaną chwilę relaksu i oderwanie się od otaczającej nas rzeczywistości.

Nie chciałabym jednak zbytnio spojlerować, żeby nie odbierać czytelniczkom przyjemności odkrywania kolejnych, często bardzo zabawnych historii. Mam jednak swoich faworytów, do których zalicza się między innymi opowiadanie pt. „Natchnienie” Pauliny Świst. Swoją drogą uwielbiam poczucie humoru tej autorki, jej błyskotliwe, cięte riposty i lekkość, z jaką wciąga nas w swoją historię, a w tym opowiadaniu jest tego całe mnóstwo.

Kolejnym, przy którym doskonale się bawiłam, jest tekst Agnieszki Siepielskiej pt.”Wariackie Last Minute”. Niewymuszony dowcip, żywe dialogi i wartkie tempo, to niezaprzeczalne atuty tego opowiadania.

Ostatnim, o którym chciałabym Wam wspomnieć, jest jednocześnie otwierającym cały zbiór, czyli opowieść pt. „Turystka” autorstwa Agaty Suchockiej. W nim również nie brakuje humoru, ale w nieco innym wydaniu, niż w poprzednich, chociaż to oczywiście moje osobiste odczucie. Jednak niewątpliwym atutem tej historii jest jej finał oraz wypływające z niego refleksje. Nie będę zdradzać  nic więcej, ale gorąco polecam.

Reasumując wszystko, co już powyżej wspomniałam, ta książka to po prostu wakacyjne „must have” każdej czytelniczki. Gwarancja dobrej zabawy i… ogromnego uśmiechu, jaki jeszcze długo będzie Wam towarzyszył.

Moja ocena: 9/10

Autor: Rain 

You Might Also Like

0 komentarze

Dołącz do nas na Facebooku!

Instagram

Subscribe