"Forever My Girl" - Heidi McLaughlin [Sil]

lutego 08, 2019



Tytuł: „Forever My Girl”
Autor: Heidi McLaughlin
Wydawnictwo: Wydawnictwo NieZwykłe
Wydano: 19.12.2018
Stron: 253


Opis wydawcy:

Nigdy nie myślałem, że zostanę gwiazdą rocka.
Będąc w college’u, planowałem grać w futbol, następnie dostać się do drużyny ligi zawodowej i poślubić ukochaną z liceum, z którą wiódłbym długie i szczęśliwe życie.

Informacją o wyjeździe złamałem serce nie tylko jej, ale i sobie.
Byłem młody.
Podjąłem tę decyzję, mając na względzie swoje a nie nasze dobro.
Mimo że oddałem duszę muzyce, nie zapomniałem o zapachu czy uśmiechu tej dziewczyny.

Po dekadzie wracam pełen nadziei, że uda mi się to wszystko wyprostować.
Wciąż pragnę, aby była moja na zawsze.

~*~*~*~


„Forever My Girl” to debiut Heidi McLaughlin, a zarazem pierwsza książka autorki, którą miałam okazję przeczytać. Co ciekawe powieść ta doczekała się  już ekranizacji, a premiera filmu odbyła się 19 stycznia 2018 roku. Natomiast w rolę głównych bohaterów wcielili się Jessica Rothe (Happy Death Day, La La Land) i Alex Roe (Siren, The 5th Wave). Prawdę powiedziawszy moja przygoda z tym tytułem zaczęła się właśnie od obejrzenia produkcji filmowej i za jej sprawą, z wielką niecierpliwością wypatrywałam przekładu książki na polski. Nie muszę dodawać, jak bardzo byłam uradowana, kiedy tak się stało, prawda? ;)

Powieść opowiada losy Josie i Liama, typowej amerykańskiej power couple. On - kapitan drużyny futbolowej, ona - przewodniczącą cheerleaderek myśleli, że ich miłość pokona wszystko, nawet różnice klasowe. Niestety los i jedna decyzja chłopaka rozdzieliła ich na całą dekadę. Dopiero pogrzeb ich przyjaciela zmusza Liama do powrotu w rodzinne strony, a tym samym miasteczka, w którym zostawił jedyną dziewczynę, którą kiedykolwiek kochał.  Jednak szybko po jego przyjeździe okazuje się, że przez ten czas dużo się pozmieniało. Dawna ukochana mężczyzny ułożyła sobie życie i lada moment ma wziąć ślub z miejscowym lekarzem, a ona sama prowadzi popularną wśród mieszkańców Beaumont kwiaciarnię. Ich spotkanie po latach zmienia wszystko.  Wychodzą na jaw skrywane tajemnice, a uśpione uczucia dają o sobie znać. 

~*~*~*~


„Nigdy nie pomyślałabym, że ponownie zobaczę chłopaka, który skradł moje serce i zapomniał je oddać.
Szczerze mówiąc, nie jestem pewna, czy chcę je odzyskać.”


~*~*~*~

„Tęsknię za jej zadziornością, gdy się wnerwia. Tęsknię za ogniem, jaki płonął w jej oczach, gdy była zdeterminowana, pragnąc udowodnić mi, że się mylę. Tęsknię za pasją, jaką okazywała mi ciałem, kiedy próbowała nauczyć mnie, jak to jest być kochanym. Oddałbym wszystko, aby znów tego doświadczyć, choćby przez ulotną chwilę. Wystarczyłby mi okruch mojej dziewczyny.
Kłamstwa.
[…] Gdybym mógł cofnąłbym się w czasie i wszystko zmienił.”


~*~*~*~

„Forever My Girl” jest książką, którą czyta się lekko, przyjemnie, a ciekawie poprowadzona fabuła wciąga od pierwszych stron. To powieść, która bawi, ale i mocno wzrusza, zapadając głęboko w pamięci. Historia w niej zawarta ukazuje siłę miłości, której nie straszne lata rozłąki, bolesne rozstanie, złamane serca, czy przemilczane prawdy. Jest swoistą wizytówką tego, czym prawdziwe uczucie powinno być. I chociaż niezwykle trudno zapomnieć, wybaczyć zadane krzywdy, to właśnie ona sprawia, że chcemy zaryzykować. Czy tak też będzie w przypadku Josie i Liama? Czy połączy ich, to, co kiedyś, czy ich drogi ponownie się rozejdą? O tym możecie się przekonać czytając debiut Heidi McLaughlin.

Jednak ta książka nie jest jedynie kalką filmu o miłości. To także opowieść o prawdziwej przyjaźni, która łączy ludzi na całe życie i to warto podkreślić. Autorka wykreowała autentyczne postacie, takie, które lubimy bądź nie od pierwszego wejrzenia, które popełniają błędy, ale i próbują je naprawić. Lecz niewątpliwą perełką na tle wszystkich dorosłych bohaterów były właśnie dzieci, kradnące swoją obecnością poszczególne sceny, tak, że nie sposób było się nie uśmiechnąć, czy też zadziwić ich mądrością.

„Forever My Girl” jest lekturą obowiązkową dla wszystkich tych, którzy kochają romantyczne historie, gdzie serce walczy z rozsądkiem o prawo do głosu, a droga do szczęścia wiedzie po bardzo krętych ścieżkach. Zatem jeśli lubicie takie powieści, to zdecydowanie jest to coś dla Was. Ja już wyczekuję kolejnych części tej serii, licząc, że Wydawnictwo Niezwykłe zdecyduje się je wydać pod swoim szyldem.


Serdecznie polecam.


Moja ocena: 5/6


Autor: Sil






                     Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe

                                                     

You Might Also Like

0 komentarze

Dołącz do nas na Facebooku!

Instagram

Subscribe