"Świąteczny układ" Vi Keelnad i Penelope Ward [Lily]

grudnia 23, 2020

 


„Świąteczny układ” Vi Keeland oraz Penelope Ward wydany nakładem @editio.red to antologia składająca się z czterech świątecznych historii. Ten zbiór opowiadań od moich ulubionych dwóch zagranicznych pisarek romansów naprawdę jest przemyślanie skompletowanym świątecznym układem. ;) Każde opowiadanie to historia innej pary bohaterów, którzy spotykają się w zaskakujących niekiedy okolicznościach. Po przeczytaniu każdego z opowiadania odnosiłam wrażenie, że jest ono moim ulubionym, jednak po lekturze całej książki nie potrafię wybrać tego, które podobało mi się najbardziej. ;P

Na moment oszołomiły mnie uliczne światła odbite w jego okularach, kiedy wciąż nie przestawał na mnie patrzeć. Może więc wcale sobie tego nie wyobrażałam. (…)

Zaczął we mnie narastać niepokój. Wkrótce dotrzemy na miejsce. I rozejdziemy się, każde w swoim kierunku.

Czy go jeszcze kiedyś zobaczę?”

Każde ma swój urok i utrzymuje klimat świąt. To, co mnie zirytowało, to zakończenie jednego z opowiadań, bo wydawało mi się, że zostało nagle urwane bez takiego konkretnego rozwiązania, które by mnie usatysfakcjonowało. Miałam wrażenie, że nagle autorkom zabrakło pomysłu, jakby to dalej pociągnąć tak, by czytelnik mimo że jest to krótka forma, to jednak nie zostawał z poczuciem, że chyba zapomniano kilku stron dodać do wydanej treści.

To, co również łączy wszystkie opowiadania oprócz świątecznego klimatu, to narracja pierwszoosobowa oraz podział na rozdziały. Niektóre opowiadania zostały podzielone na narrację poprowadzoną naprzemiennie przez dwójkę głównych bohaterów, dzięki czemu możemy poznać historię z perspektywy obojga. Przyznam, że lubię ten zabieg, więc i tym razem było to dla mnie na plus.

Czasem osoba, która jest zakochana, dowiaduje się o tym ostatnia.”

Poza tym jednym mankamentem, który utkwił mi w pamięci, całościowo jest to zbiór, który warto mieć w swojej biblioteczce, by umilić sobie chwile oczekiwania na świąteczną kolację.

Jeżeli chcecie poczuć magię świąt, a jednocześnie wciągnąć aromat romansu, to jest to zbiór dla Was. Nie tylko będzie świątecznie, romantycznie i seksownie, ale i niezwykle humorystycznie, jak to już nas przyzwyczaiły do takiego miksu autorki.

Czy magia świąt przyniesie spełnienie marzeń każdego z bohaterów? Sięgnijcie po książkę i przekonajcie się sami. ;)


Polecam Wam wprost z zaczytanego serducha.

Lily ;*


Za egzemplarz ogromnie dziękuję Wydawnictwu Editio Red.

You Might Also Like

0 komentarze

Dołącz do nas na Facebooku!

Instagram

Subscribe